Tajná ingredience, která brání podnikatelkám v úspěchu

Tenhle článek je určen pro dámy – podnikatelky, které se snaží prorazit ve světě businessu. Určitě jste přečetly mnoho článků, zakoupily spoustu kurzů ohledně online marketingu, budování značky, víte, co dělat… Jelikož jste na stránce, která se věnuje osobnímu a duchovnímu rozvoji, tento článek bude o vás!

Co je tedy to, co vás potenciálně dělí od vašeho úspěchu? Je to autenticita.

Moje zkušenost

Možná kroutíte očima a říkáte si – nic nového. Určitě jste na téma autenticity narazily. Chci zde s vámi sdílet svou zkušenost, která mi přinesla úspěch v mém vlastním podnikání.

Koncem roku 2017 jsem měla sezení se svou duchovní průvodkyní z Holandska, při kterém jsme probíraly různá témata. Jednu věc, kterou mi kladla na srdce, bylo to, abych se nebála ukázat, kým doopravdy jsem, čemu věřím a co je moje filozofie. Abych se nebála pomyslně se svléknout do naha a nebála se být zranitelná.

Její radu jsem si vzala k srdci a nesmírně se mi ulevilo. Byla jsem sama sebou v článcích, ve videích i ve své komunitě. Nebylo to vždycky jednoduché, protože jsem v té době měla strach z odsouzení ostatními lidmi. To, co jsem sdílela, nebylo vždycky pro ostatní stravitelné, ale když jsem za nějakou dobu získávala zpětnou vazbu od lidí ze své komunity, to, co na mně nejvíc oceňovali, byla právě moje bezprostřední upřímnost.

Byla jsem pro ostatní uvěřitelná a díky tomu jsem si získala jejich důvěru. Ukazovala jsem, že jsem jen člověk, který prochází stejnou cestou jako oni. Zároveň jsem bezprostředně sdílela to, čemu věřím, že je pravda, a co si myslím, že v daném tématu funguje. To, co lidé dnes potřebují, není dokonalost, ale lidskost.

Přišlo období, kdy jsem radikálně změnila svůj pohled na dané téma, udělala jsem živé vysílání a řekla jsem: „Lidi, to, co jsem s vámi sdílela, byly blbosti, které vás nevedly tam, kam jste potřebovali, ale přesně naopak.“ Ukázala jsem svou zranitelnost, sklopila hlavu a přiznala, že to, čemu jsem věřila, nebylo v souladu s tím, kam jsme se všichni v tomto tématu potřebovali dostat.

Co to znamená být autentická?

Nesnažte se o dokonalost

Z vašeho podnikání musí dýchat vaše osobnost, se vším všudyNesnažte se být dokonalé, dokonale mluvit, dokonale vypadat. Ano, vaše služby / produkty by měly být určitě profesionální a já osobně bych se nepouštěla do poskytování služeb, ve kterých nemám svou osobní zkušenost či znalost. Nejde o to mít všechny znalosti a být absolutní špičkou v oboru, protože takhle nikdy nezačnete.

Dostanete se akorát do začarovaného kruhu, protože abyste se mohly zlepšovat, potřebujete praktikovat a mít klienty. Jde o to nenasazovat si masky a nehrát si na někoho, kým nejste. Necítíte se na to zatím natáčet videa? V pořádku, dejte si čas. Pokud vás to láká a stojí vám v cestě strach, je potřeba ho zpracovat. Pokud vás naopak videa baví a nebaví vás psát, nepište. Nenuťte se do něčeho jen proto, že se říká, že byste to měly dělat, abyste měly úspěšné podnikání.

Jestli se mi něco v podnikání osvědčilo, tak věřit bezpodmínečně ve svůj produkt. Neměla jsem dokonalý marketing, dokonalé texty, dělala jsem spoustu chyb z hlediska marketingu, a přesto jsem dokázala rozjet naplno prodej svého produktu, protože mi lidé věřili a zejména, PROTOŽE JSEM JÁ VĚŘILA TOMU, CO PRODÁVÁM.

Sebedůvěra a vnímání vlastní hodnoty

Čím víc se budete znát a čím víc se budete přijímat, tím lépe budete zvládat být autentické a zároveň budete vnímat svou hodnotu.

Z duchovního hlediska jsme si všichni naprosto rovni. To, co nás nutí věřit tomu, že nejsme dostatečné, je programování z rodiny a společnosti. Z pohledu zákona přitažlivosti pokud budete věřit, že nejste dost dobré a váš produkt není dost dobrý, bude se to ve vaší realitě odrážet tak, že budete potkávat klienty, kteří:

  • vám budou říkat, že vaše produkty jsou drahé
  • budou stornovat objednávky a rušit vám schůzky
  • koupí od vás jednou a pak už nic
  • nebudou s vámi prodlužovat spolupráci
  • nebudou od vás kupovat ani po masivních slevách

To, s čím jsem sama dříve bojovala, a s čím se setkávám u svých klientek, je to, že tím, že nevnímají dostatečně svou hodnotu, nedokážou si ani vážit svého času, který vkládají do své práce. Snaží se udřít „k smrti“ jen proto, aby uspokojily své klienty. Ve skutečnosti se snaží získat ohodnocení sebe skrze to, že se budou snažit maximálně vyhovět svým klientům.

Pokud si nevážíte sebe, ani vaši klienti si vás nebudou vážit.
Pokud si nebudete vážit vašeho času, vaše podnikání vám bude pouze žrát vaši energii a vyhoříte.
Dejte nejprve sobě to, co chcete dostávat od vašich klientů.

Dovolte si chybovat

Součástí toho být samy sebou je i to, abyste přijaly chyby jako přirozenou součást vašeho života i podnikání. Něco se vám nepovedlo, nedoručily jste službu tak, jak byste měly nebo jste poskytly nějakou špatnou informaci klientovi? Nesnažte se vaše chyby maskovat, dělat mrtvého brouka nebo se za ně pranýřovat. Přijměte to, co se stalo, a svou chybu vůči klientovi napravte.

Tím opět ukážete vaši lidskost. Možná si říkáte, že budete vypadat neprofesionálně a klient pak bude šířit negativní reference. Věřte mi, že správný klient tohle neudělá a naopak si bude vážit toho, že jste mu věnovaly i následnou péči. Neztrácejte také energii přílišnou sebekritikou, ale vnímejte chyby jako cestu učení a příležitost se podívat na něco z jiného úhlu pohledu, který vás následně obohatí.

Navíc, čím více se chybám budete vyhýbat, tím více budete mít tendenci je dělat. Nezapomeňte, že na co zaměřujete pozornost, tam to roste.

Neberte si odmítnutí osobně a netlačte na pilu

Často se stává, že v honbou za prodejích začneme tlačit. Například můžete komunikovat s potenciálním klientem, a snažíte se ho mermomocí přesvědčit argumenty, aby od vás koupil vaši službu nebo produkt. Tlak není sexy a nikdo ho nemá rád. Pokud jste v pohodě samy se sebou, respektujete samy sebezačnete více respektovat i vaše potenciální klienty. Dejte i jim prostor být autentičtí a nenakoupit od vás, pokud to tak necítí.

Snažte se přijít na to, proč od vás nekoupil, získejte od něj zpětnou vazbu a získejte co nejvíce námitek, co to jde. Může se jednat o chybně komunikovanou hodnotu, klient nemá dostatek informací a právě proto nevnímá hodnotu v tom, co mu prodáváte.

Hlavně si to neberte osobněDost často vnímáme odmítnutí potenciálním klientem jako odmítnutí nás samých. Ale takhle to není. Zároveň je potřeba si uvědomit, že je potřeba poskytnout lidem právo a svobodu nás, respektive náš produkt odmítnout.

Nemá smysl si to brát osobně, protože třeba existuje člověk nebo produkt, který vašemu potenciálnímu klientovi sedne více a bude z něj mít větší radost. To, že si toto budete brát osobně, způsobí akorát pocity smutku a frustrace, které vás mohou zastavit. Jděte dál. Na planetě je 7 a půl miliard lidí, to by bylo, aby se mezi nimi nenašla ta vaše správná cílová skupina.

A to je ode mě v tomto článku vše. Dejte mi vědět, jestli a jak vám tyto informace pomohly, případně, co vy ještě vnímáte, že je součástí toho být autentická.

Pokud se vás některé body týkají, můžete se na mě obrátit v rámci mých služeb a vašich programů a strachů se společně zbavíme raz, dva! Rezervovat si své místo můžete zde.

 

Pomůžu ti transformovat dary a talenty tvé duše v prosperující podnikání. Naučím tě pochopit energetiku prodeje, nastolit soulad s tvými ideálními klienty a rozpustit v tobě všechny negativní vzorce a strachy, které ti v tom brání.
Komentáře